P.Tesi - Pazar: 8:00 - 20:00

Images
Profesyonel Pet Hizmetlerimiz

Pet Ağız ve Diş Sağlığı

Ağız ve diş sağlığı insanlarda olduğu gibi köpek ve kedilerde de oldukça önemlidir. Sağlıklı olmayan ağız yapısının, köpek ve kedilerde birçok hastalığın (kalp, böbrek vb.) sebebi olabileceği unutulmamalıdır. Sağlıksız bir ağız yapısı kendisini çeşitli yollar ile belli eder. Bunlardan en önemlisi çok kötü bir ağız kokusudur. Daha ciddi problemlerde hasta olan tarafı kaşıma, tek taraflı yemek yeme, kanlı salya akışı, ağız ve çene bölgesinde ağrı, ateş, iştahsızlık ve zayıflama görülür.

Sıklıkla rastlanan ağız ve diş problemlerinin başında plak ve tartar oluşumu gelir. Plak denince; yemek artıkları, salya, bakteri ve ölmüş ağız mukozası hücrelerinin oluşturduğu

ve dişlerin üzerini kaplayan ince tabaka akla gelir. Her yemek sonrasında dişler üzerinde plak oluşumu şekillenir. Diş üzerinde biriken bu plaklar zamanla kalınlaşıp sertleşerek tartara dönüşür. Plak ve tartarlar diş etlerine temas ettiği için buralarda gingivit adı verilen diş eti iltihabına yol açarlar. Şiddetli gingivit durumlarında dişetleri koyu kırmızı renkte ve kanamalıdır. Dişetleri tartar ve iltihap nedeniyle hasara uğrar. Eğer bu aşamada tedavi uygulanmaz ise ya da tedavi için geç kalınırsa periodontal hastalık adı verilen ve dişi destekleyen dokuların iltihaplanması ile karakterize hastalık tablosu ortaya çıkar.

Periodonditis tablosu gingivit tablosundan çok daha ciddi, tedavisi zor ve kemik dokuyu da etkileyerek kemik kaybına neden olan bir durumdur. Periodonditis hastalığında, diş üzerinde kalan plak ve tartarın zamanla kalınlaşması sonucu altta kalan bakteriler fazla miktarda üreyerek kemik dokusuna zarar veren toksinler açığa çıkarırlar. Periodonditis tablosu zamanla dişetlerinden başlayıp diş köküne kadar ilerleyerek derin çürüklerin oluşmasına ve diş kökünün de hastalanması ile çürük ve diş kayıplarına yol açar. Tüm bu nedenlerden dolayı herhangi bir nedenle köpeğinizi veteriner hekiminize götürdüğünüzde mutlaka ağız ve diş sağlığı açısından da kontrol edilmesini isteyiniz. Plak, tartar, gingivit gibi tabloların teşhisi hekim açısından oldukça kolay ve tedavisi basittir. Periodontal hastalık, diş çürükleri ve diş apseleri gibi komplike vakaların teşhisi için sakinleştirici gerekebilir. Bu vakalarda anesteziye alınan köpek ve kedilerin hem hastalığı teşhis edilir, hem de tedavisi yapılır.

Diş plakları dişlerin düzenli olarak (haftada 2-3 kez) fırçalanması ile ortadan kaldırılabilir. Köpek ve kediler için özel olarak hazırlanmış uzun saplı ya da parmağa takılan yumuşak kıllı diş fırçalarının ve özel üretilen diş macunlarının kullanılması gerekir. Köpek ve kedilerin dişleri fırçalandıktan sonra, ağızlarında kalan diş macunu artıklarını çalkalayarak tüküremezler, bunun yerine yutmayı tercih ederler. Bu yüzden insan diş macunlarında bulunan florid mide problemleri yaşamasına, hatta zehirlenmelerine neden olabilir. Tartar vakaları kavitron adı verilen ve ultrasonik titreşimler meydana getiren cihazla veteriner hekiminiz tarafından temizlenmelidir. Periodontal hastalık ve gingivitis vakalarında tartarların temizlenmesinden sonra veteriner hekiminizin önereceği antiseptikler ve antibiyotikler kullanılmalıdır.

Kliniğimizde ağız ve diş muayenesi, ortodontik tedaviler, kanal tedavisi, cavitron cihazı ile diş taşlarının temizliği, mikro motor ile dişlerin parlatılması, diş eti ve periodental hastalıklarının tedavileri, diş eti ve ağız içi tümörlerin radio cerrahi cihazı ile tedavileri, çene kıkırdakları ve çene kemikleri problemlerinin tedavileri, diş çekimi ve dolgusu kliniğimiz bünyesinde yapılmaktadır.

Tüm bu bahsedilenlerin ışığında köpek ve kedinizde kötü ağız kokusu fark ettiğinizde zaman geçirmeden Lotus Veteriner Teşhis ve Tedavi Merkezimize gelerek diş bakımı ve tedavisi yaptırabilirsiniz.